CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

July 2, 2010

MINGGU 25

(Isnin , 21 Jun 2010)
PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN TINGKATAN 1
Matapelajaran : PSK
Tingkatan : 1C (12.50 – 2.00)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

BAHASA MALAYSIA – PERALIHAN

Matapelajaran : Bahasa Malaysia
Tingkatan : Peralihan (3.25- 4.35)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1 (Bahagian Objektif)

PENDIDIKAN MORAL TINGKATAN 2
Matapelajaran : PM
Tingkatan : 2N (5.45 – 6.20)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

(Selasa , 22 Jun 2010
PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN TINGKATAN 1
Matapelajaran : PSK
Tingkatan : 1F (12.50 – 2.00)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

BAHASA MALAYSIA – PERALIHAN
Matapelajaran : Bahasa Malaysia
Tingkatan : Peralihan (3.25- 4.35)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1 (Subjektif)

PENDIDIKAN MORAL TINGKATAN 2
Matapelajaran : PM
Tingkatan : 2K (5.45 – 6.20)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

(Rabu , 23 Jun 2010)
PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN TINGKATAN 1
Matapelajaran : PSK
Tingkatan : 1A (2.00 – 3.10)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

BAHASA MALAYSIA – PERALIHAN
Matapelajaran : Bahasa Malaysia
Tingkatan : Peralihan (5.10 – 6.20)
Tajuk : Teknologi Maklumat (Penulisan)
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1) Menghasilkan karangan pendek berdasarkan isi yang disediakan.
2) Memantapkan penggunaan bahasa dalam penulisan.
Fokus Utama : 8.6 Aras 3 (i)
Fokus Sampingan : 1.1 Aras 3 (i)
Aktiviti : Perbincangan dan sesi penerangan
Sistem Bahasa : Kata nama,kata kerja,kata adjektif dan kata tugas.
ABM : Buku kerja
Refleksi : Pelajar sedaya-upaya menghasilkan penulisan yang baik.Terdapat segelintir pelajar masih mengalami kesukaran untuk membina ayat kerana kurang mahir dalam mengeja.

(Khamis ,24 Jun 2010)
PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN TINGKATAN 1
Matapelajaran : PSK
Tingkatan : 1H (12.50 – 2.00)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1

PENDIDIKAN MORAL TINGKATAN
Matapelajaran : PM
Tingkatan : 2N (3.25 – 4.00)
Unit / Tema : Patriotisme
Tajuk : Negara Makmur Rakyat Sejahtera
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat:
1) Berbangga dengan segala kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan.
2) Menggunakan sebaik-baiknya segala kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan.
3) Mengenalpasti langkah-langkah untuk menjaga perkhidmatan dan kemudahan awam dengan baik.
Penerapan Nilai : Cintakan Negara
BBM / SPP : Buku rujukan dan buku teks
Aktiviti : Perbincangan, nota dan latihan
Refleksi : Perbincangan berjalan lancar.Pelajar memahami tajuk tersebut dengan baik.

BAHASA MALAYSIA – PERALIHAN
Matapelajaran : Bahasa Malaysia
Tingkatan : Peralihan (4.00 – 5.10)
Tajuk : Kebahasaan (Pemahaman dan Penulisan)
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1) Mengukuhkan lagi penguasaan pelajar dalam penulisan.
2) Memperkenalkan lebih banyak perkataan baru.
Fokus Utama : 5.2 Aras 3 (i)
Fokus Sampingan : 8.1 Aras 1 (i)
Aktiviti : Perbincangan dan latihan
Sistem Bahasa : Ayat majmuk, kata ganda dan kata kerja pasif.
ABM : Buku kerja
Refleksi : P&P berjalan lancar.Semua pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti yang dijalankan.Sebarang persoalan diajukan terus kepada guru.

(Jumaat, 25 Jun 2010)
PENDIDIKAN MORAL TINGKATAN

Matapelajaran : PM
Tingkatan : 2K (3.10 – 3.45)
Unit / Tema : Patriotisme
Tajuk : Negara Makmur Rakyat Sejahtera
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat:
1) Berbangga dengan segala kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan.
2) Menggunakan sebaik-baiknya segala kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh kerajaan.
3) Mengenalpasti langkah-langkah untuk menjaga perkhidmatan dan kemudahan awam dengan baik.
Penerapan Nilai : Cintakan Negara
BBM / SPP : Buku rujukan dan buku teks
Aktiviti : Perbincangan, nota dan latihan
Refleksi : Perbincangan berjalan lancar.Pelajar memahami tajuk tersebut dengan baik.

PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN TINGKATAN 1
Matapelajaran : PSK
Tingkatan : 1L (4.00 – 5.10)
Perkara : Perbincangan Kertas Ujian Penggal 1


0 comments: